מדיטציה, גשר בין החיים ובשרות הרפואה. מפתחות מאפשרי שינוי. מפתח ראשון

תשכחו משרוואלים לבנים.. מדיטציה זה לא מה שחשבנו פעם… העולם סביבנו משתנה במהירות ועלינו להשתנות איתו.
לשם כך אנו צריכים כלים מתאימים שלא למדנו בבית הספר. נפתח עם המפתח הראשון: מדיטציה – בית המרקחת של הטבע; הכתבה הראשונה בסדרה.

המפתחות שהצילו את חיי

זה לא יהיה דרמטי לומר שהמפתחות שאני כותבת עליהם בסדרת הכתבות הזאת פשוט הצילו את החיי. באיזה אופן? הכלים האלה שלימדתי שנים ארוכות.. היו גם לקרש הצלה שלי בדרך, כשהכוח נחלש ברגעים הקשים..
ולכן כה חשוב לי לחלוק את המידע עימכם. לאט לאט אפתח את השער הזה בכתבה זו ובכתבות הבאות. המטרה שלי לחלוק איתכם את הטוב הזה ומי שמכיר אותי יודע כי אני מלמדת רק את מה שאני מאמינה בו בכל ליבי, וחזקים שבעתיים הדברים שעבדו ממש טוב בשבילי כדי שיהיה כמה שיותר קל..לכולם! אז המפתח הראשון – מדיטציה זה בית המרקחת של הטבע. הכלי הזה עומד לרשותנו לא רק בזמן מחלה אלא בכל שינוי ואתגר בחיים, ומשמש כלי עוצמתי גם בשירות עולם הרפואה.

blog1-1

מי צריך מדיטציה?

זה כבר לא סוד. עשרות מיליונים של אנשים בעולם עוסקים ומתרגלים מדיטציה באופן סדיר. עכשיו גם בארגונים, בבתי-חולים, במפעלים ובבתי ספר..זה נכנס לכל תחומי החיים .
זה קל זה פשוט אז מדוע לא לנסות?

אז למה מדיטציה?

כי העולם שלנו הולך ונהיה מורכב יותר, עמוס יותר במידע ובדרישות. חשוב שיהיו בידינו כלים פשוטים ונוחים לשמור על עצמנו. כלים שיאפשרו לבודד אותנו מהכאוס שבחוץ, כדי שנוכל לשמור קודם כל על הגוף שלנו, כדי שנתנהל בשביעות רצון בחיים וכמובן כדי שנממש את מי שאנחנו רוצים להיות במלא הפאר.

גוף האדם-ארץ הפלאות הביולוגי

"עכשיו זה כבר מדעי. מוח האדם עומד בראש ארץ הפלאות הביולוגי ששמו גוף האדם".כך כותב בספרו נורמן קאזס חוקר בינלאומי באוניברסיטת UCLA. לאורך 20 שנותיי כמטפלת, מרצה, מרפאה בתחום הרפואה המשלימה ומורה לאנרגיית החיים, סירבתי לקבל כמובן מאליו שהמוח משפיע על הגוף. הרגשתי שאני חייבת לחקור ולדעת איך זה קורה. הסקרנות הזאת הביאה אותי להמשיך ולשאול…מה הקשר בין התרגול של המוח לפיזיולוגיה של הגוף. במסע המופלא הזה לאורך השנים השתתפתי בכנסים לרפואה משולבת ופגשתי רופאים פורצי דרך שמדברים היום על חיפוש הוכחות מדעיות להיבט הגופני-ביולוגי של הנפש וליחסי הגומלין שבין המוח והגוף. וככל שנפתח העולם הזה, גיליתי שגם מחקרים מראים כי מדיטציה זה אחד המפתחות הנפלאים, זה השער, לתקשר עם המערכת הפנימית שלנו ולהשפיע עליה. ויש לזה יישומים מדהימים.

נכנסים למצב טיסה

ישנם סוגים רבים של מדיטציה ובאופן כללי מדובר בטכניקה שמאפשרת הרגעה, הרפיה של הגוף והמוח והפניית הקשב פנימה כדי לקחת הפסקה מהצורך שלנו להגיב לאירועים וגורמים חיצוניים שיוצרים עומס על המערכות שלנו. או במילים אחרות ממש כמו בטלפון החכם להיכנס ל"מצב טיסה". "במצב טיסה" הטלפון פנוי להקליט, להשמיע או פשוט מאפשר לבעליו להיות בסרט, בבילוי ופנאי או בזמן של שקט לפי בחירה.כך גם במדיטציה, אין הפרעה מתנועה חיצונית ובמקביל יש רגיעה מהפטפוט הפנימי בתוך הראש שלנו -זה הסוד, זה מה שבאמת השקט הזה עושה עבורנו.

קייטנה לגוף ולמוח

אז מה באמת השקט הזה תורם לנו?? מחקרים מראים שהמדיטציה מחזקת את המערכת החיסונית, מרגיעה את המערכות, מסייעת לאזן את לחץ הדם, קצב הלב, קצב מערכת הנשימה, מרפה מתח בשרירים ובעור והרשימה עוד ארוכה. לאורך זמן אנשים שמתרגלים מדיטציה מדווחים שהיא משפרת לא רק את הבריאות אלא בעיקר את תחושת שביעות הרצון.

להקטין את מעגל הדאגה

במוח שלנו עוברות קרוב לשישים אלף מחשבות ביום, זה צונאמי של מידע שיוצר מערכת רגשית סוערת שנשחקת. מדיטציה בשירות החיים מאפשרת להקטין את מעגל הדאגה ולהגדיל את מעגל ההשפעה הפנימית על עולמנו. אנשים שמתרגלים מדיטציה למעשה לומדים להיכנס למרכז שלה. כמו לתוך עין של הסערה. שם הם מוצאים את השקט ובשקט הזה אפשר לעשות סדר, להתחיל להחלים ולעשות שינוי באמת.והכי חשוב, כשיש יותר שליטה על החיים, ולא נסחפים עם הזרם, זה מחזיר את התשוקה לחיים מחדש!
בונוס נוסף – לחזק את מעגל היצירה – מסע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות
מחקר מדהים שנעשה בארה"ב ע"י ריצ'ארד דווידסון מאוניברסיטת ויסקונסין, בו סרקו את המוח בעת מדיטציה, מראה שמדיטציה מגבירה פעילות במוח ימין. למה זה חשוב? כי אם האונה השמאלית קשורה לחשיבה אנליטית והגיון והאונה הימנית קשורה יותר לאינטואיציה וליצירה, זה אומר שלאורך זמן אנשים שמתרגלים מדיטציה מקבלים בונוס, מקור ההשראה והיצירה מתפתח. ומי לא היה רוצה לממש את היצירה שלו בכיף בעולם? מה שעוד מיוחס לאונה הימנית, זה יצירת מצב רוח אופטימי. כלומר, תרגול מדיטציה יכול לשפר יצירתיות, השראה ובאותו זמן גם לפתח תנאים למצב רוח אופטימי. ואופטמיות בגדול זה רכיב מאריך חיים….הכל כלול.

מדוע הכלים האלה חשובים היום יותר מאי פעם?

אנחנו נמצאים בזמנים בהם קצב האירועים מואץ והשינויים דרמטיים ורבי עוצמה גם סביבנו וגם בחיים האישיים שלנו.
כותב רוברט אורנשטין בספרו "המוח המרפא":
"אנחנו עומדים כיום בפני אתגרים כשלרשותנו עומדים לעיתים קרובות מוח וביולוגיה שהוכשרו לעולם שונה ויציב יותר. תגובת הבריחה (flight ) או לחימה (fight ) שהתפתחה כדי לגייס את הגוף להתמודד עם איומים פיזיים, מתעוררת היום בקביעות מפאת איומים סמליים: קשיים כלכלים, מנהל לא סמפטי ,פקקי תנועה ואבטלה אשר אינם ניתנים להתמודדות מוצלחת בעזרת אדרנלין מתפרץ, קצב לב מהיר, נשימה מוגברת, פה יבש ושרירים מתוחים…ואף על פי כן מאחר והן מתחוללות בעטיים של אירועים סמליים יש לנו ברירה – לייצר מידה של גמישות "

העבודה עם צוותים רפואיים וצוותים מטפלים

במהלך השנים החזון שבתוכי ביקש למצוא פריצת דרך. כך נולדה התוכנית "כוח חיים לרפואה" במסגרתה כלים אלו הגיעו גם לצוותים רפואיים, למטפלים, לצוותים של מורים וגננות – כולם בעיני צוותים של אנשים נותני שירות אשר נשחקים במהלך עבודתם וזקוקים לכלים מרגיעים ומפחיתי מתח ושחיקה. לחלק מאתנו זה עדיין נחשב למדע בדיוני שצוות במרכז רפואי למשל יתרגל מדיטציה, אבל זה קורה יותר ויותר במהלך השנים וכולם מרוויחים.

blog1-2

בדרך למפתח השני

אז לרשותכם מפתח ראשון, תרגול קצר קל ופשוט בימי הקיץ החמים. מאפשר להירגע, מאפשר לחשב מסלול מחדש להתחבר לחלק הבריא שבתוכנו ובעיקר לשמור את מאגרי האנרגיה לרגעים שצריך אותם. הכתבה הבאה תוביל אותנו בבטחה למפתח השני שיאפשר לנו לעשות Recharge, ממש להטעין את המערכת מחדש.

אהבתם? שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הכי כיף בתקשורת אישית

מוזמנת ליצור קשר בטלפון או בווצאפ
או למלא פרטים בטופס ואחזור בהקדם